Plan T 526 terzijde in Amersfoort
5 september 2015- Plan T 526, de enige nog 4-delige Mat '64 die over is. Het treinstel, wat in slechte staat is, staat vandaag de dag nog in Amersfoort bij de Nedtrain loods, te wachten op de sloop. Het treinstel was in 2011 gebruikt bij testritten op de Hanzelijn, waardoor het achterbleef na de sloopsessie van de Plan T's. Naast de 526 bestaan er alleen nog twee geplukte bakken van de 522, die in de sporendriehoek te Haarlem staan.
De 526 op één van de opstelsporen, door grondsanering was het voorste spoor tijdelijk opgebroken. Vroeger in de tijd van de wagenwerkplaats stond hier een gebouw waar wagens werden geverfd waardoor de grond erg was vervuild.
Het nummer op het treinstel.
18 mei 2015- Met de 526 wordt regelmatig gerangeerd bij de loods. Zo werd het treinstel hier verplaatst van het voorste spoor naar één van de achterste sporen.
31 oktober 2016- Op deze dag heeft de 526 Amersfoort na jaren verlaten en is overgebracht naar de Houtrakpolder, om te worden gestald bij de HCT terminal.
Januari 2017- Het treinstel is bij de terminal van het spoor gehaald, de bakken zijn van hun draaistellen ontdaan en staan nu op het asfalt te wachten op transport naar sloperij HKS Metals.
31 oktober 2016- Op deze dag heeft de 526 Amersfoort na jaren verlaten en is overgebracht naar de Houtrakpolder, om te worden gestald bij de HCT terminal.
Januari 2017- Het treinstel is bij de terminal van het spoor gehaald, de bakken zijn van hun draaistellen ontdaan en staan nu op het asfalt te wachten op transport naar sloperij HKS Metals.