Spoorvernieuwing op de Stichtse lijn
26 september 2016- In het weekend van 24 en 25 oktober vernieuwde Strukton een gedeelte van het spoor op de Stichtse lijn. Tussen station Soest en Den Dolder werden de dwarsliggers en spoorstaven vernieuwd.
24 oktober 2016- Precies een maand van tevoren werden de nieuwe spoorstaven afgeleverd. De 303001 reed de Robeltrein over de lijn, hier te zien bij station Soest Zuid.
Door het stoppen op onmogelijke fotoplekken, waren alleen dergelijke foto's mogelijk.
Een stuk hierover uit de Soester Courant.
24 september 2016- Zo rond drie uur in de nacht arriveerde de onlangs gereviseerde Deutz 303004 samen met de SHD 2205 en de ombouwtrein in Soest. Hier werd drie uur gewacht, en zodoende werd om 6 uur vertrokken naar het werkgebied. Tussen Soest en Soest Zuid werd het spoor vervangen door KROL'en (Kraan Op Lorries), terwijl een groter stuk van het traject tussen Soest Zuid en Den Dolder door de ombouwtrein (van Eiffage Rail, wel gereden door Strukton) werd vernieuwd. Ook werd er geen ballast vernieuwd tussen Soest Zuid en Den Dolder. In de nacht van zaterdag op zondag werd ballast gestort bij Soest Zuid. Nadat de stopmachine en ballasprofileermachine deze stukken hadden behandeld, was er geen dergelijk materieel of locomotief meer nodig bij de klus.
Nog voor zonsondergang was de taak voor de ombouwtrein voltooid. De met oude houten bielzen beladen trein vertrok naar Den Dolder, waar werd omgelopen en vertrokken naar Amersfoort.
In Amersfoort kon de 2205 in actie komen. Een gedeelte van de beladen wagens werd op een spoor bij De Birkt geplaatst, zodat de bielzen ongetwijfeld via de weg hun reis zullen vervolgen. Doordat de overweg langdurig dichtbleef door de ombouwtrein die op de stamlijn stond, viel deze in storing. Dit had een aantal toeterende Virm's tot gevolg.