Restanten voormalige spoorlijn Amersfoort - Kesteren ("Kersenlijn")
9 juli 2016- De spoorlijn Amersfoort - Kesteren, al geopend op 18 september 1886, verdween in de loop van de jaren steeds meer. Het begon in september 1944, toen het gedeelte van Rhenen naar Kesteren werd gesloten. Ook het gedeelte van Rhenen naar station Woudenberg-Scherpenzeel werd buiten dienst genomen, dit was in 1972. Amersfoort - Woudenberg-Scherpenzeel bleef toen dus nog in dienst. Desondanks werd ook het spoor van PON Leusden naar Woudenberg buiten dienst genomen in 1988. Het spoor van PON Leusden was vroeger nog een stuk langer berijdbaar dan tegenwoordig. Het ligt tot aan de Leusbroekerweg, maar is compleet overwoekerd en absoluut niet toegankelijk voor spoorvervoer. Tussen de Leusbroekerweg en Woudenberg ligt geen spoor meer, maar er zijn nog diverse restanten te vinden uit betere tijden. Vanaf Amersfoort tot Leusden is het traject Amersfoort-Kesteren dus nog in gebruik voor het goederenvervoer naar PON in Leusden. Daarnaast werd het traject tussen Rhenen en De Haar in 1981 heropend, waardoor vanuit Utrecht naar Rhenen wordt gereden. De lijn wordt nu de Veenendaallijn genoemd.
26 juni 2014- Een AHOB overweg in Amersfoort, bij al de derde Blokpost vanaf de aftakking van de lijn bij Amersfoort. Het is opvallend hoeveel Blokposten er behouden zijn gebleven. De overweg is na 2014 veranderd, evenals de omgeving langs het spoor in Amersfoort, waar vele geluidswanden en hekken zijn geplaatst.
Bijna al het spoor wat ligt op de lijn bestaat uit de weinig voorkomende zigzag dwarsliggers.
Het zicht op "Amfpon" kijkend richting Amersfoort. Links nog een origineel hectometerpaaltje gemaakt van een stuk spoorstaaf en daarnaast een nieuw hectometerbord.
En het eindpunt van Amersfoort PON. De lijn was in de jaren '90 ongeveer een kilometer langer. De dwarsliggers zijn in 2016 vervangen voor een RAWI stootjuk, nadat de PON-trein te ver door werd geduwd en hier van het spoor af raakte. Een reportage hiervan is hier te lezen.
Borden voor de overweg (F= fluiten) die er inmiddels niet meer staan.
19 oktober 2014- Plan U 114 van het Spoorwegmuseum staat wegens 175 jaar spoor bij PON in Leusden. Helaas werd deze rit besloten niet door te rijden tot het einde van de lijn, in tegenstelling tot alle andere ritten...
25 november 2014- Deutz 303003 loopt om, door de komst van een derde spoor is de bomenrij in 2016 weggehaald en een dergelijke foto is dus niet meer mogelijk, daarnaast zal de plek van een voormalige overweg, waar je kon fotograferen, zeer waarschijnlijk worden afgesloten met hekken.
19 oktober 2014- Op de plek van de voormalige overweg is een nieuw pad geasfalteerd.
Het spoor loopt na het pad overwoekerd verder.